Försäljning och kampanjer

Utgångspunkten för de verktyg som finns i IT-lösningen är de ska vara såväl strategiskt användbara i utvecklingsarbetet, som försäljningsmässigt användbara till riktade kampanjer och aktiviteter. Vi har valt att använda oss av många verktyg som handeln använder sig av i dagsläget. Nedan följer vad IT-lösningen ger för möjligheter beträffande försäljning & kampanjer:

  • Skapa prisstruktur för mix-and-match, inklusive pris- och procentrabatter
  • ”Köp X, få Y”-rabattmöjlighet, inklusive procentrabatt
  • Skapa olika prisnivåer per kund
  • Skapa olika typer av rabatter
  • Ange vinstmarginal och avrundningsregler
  • Rabatt baserat på belopp
  • Delsumma på belopp
  • Procentrabatt
  • Markera artikel för försäljning/kampanj
  • Ange ”happy hour” och försäljningsscheman
  • Stöd för olika valutor
  • Ge tillbaka växel i lokal valuta