Årsmöte med Alingsåsfrisörerna

mars 2, 2013 06:47 av Sören Wilsson

Årsmöte med Alingsåsfrisörerna 26/2 2013!

Plats, Hjälmareds folkhögskola.

12 medlemmar närvarande.

Från kl.18,00-22,00

Först hade Linda Arnstrand ett härligt danspass med oss. Vi lärde oss två danser i olika stilar. Vi blev ordentligt varma och glada. En del hade tänkt titta på men det tog inte många minuter så var alla uppe på golvet och svängde sina höfter.

Efter det gick vi till restaurangen och intog en härlig fiskgryta med ananaspaj till efterrätt.

Johanna Alfridsson som arbetar med personlig träning, kost och är lärare föreläste om; Vad får dig att må bra. Vikten av att förstå hur matvanor och rörelse påverkar vår kropp. Vad vi ska äta för att må bra. Om att ha mål och mentalt träning samt att motivera oss. Vi fick alla med oss nyttig information.

Kvällen avslutades med lotteri och information av Marie Langwagen. bl.a om hur Frisörföretagarna numera arbetar och vad som händer framöver.

Om hemsidan, webbshopen, kundtidning i maj och mässan Salong Stockholm i Älvsjö. Företagarutbildning i Stockholm och kongressen som alla kan åka på till självkostnadspris.

Vi planerar för en ev, blomsterkurs till hösten med Kerstin Jönsson. Pratade också om att ha en frisyrvisning till hösten.

Vi fortsätter med våra lunchmöten, första tisdagen varje månad.

Vid pennan: Carina Nyberg