Verksamhetsberättelse avd. 7 2016-2017

februari 20, 2017 16:18 av Lisbeth Holm

Verksamsamhetsberättelse Värmlandsfrisörerna

avd. 7 2016-2017

Styrelsen har bestått av:

Ordförande: Lisbeth Holm

Sekreterare: Jesica Wester

Ledamot: Fredrik Carlsson

suppleant:Tina Papoli

Styrelsen har haft fem styrelsemöten under året

23/3.16, 20/6.16, 17/8.16, 11/10.16, 17/1.17

Årsmötet hölls på Elite stadshotell i Karlstad den 19/3.16. Mirre Dehlin från riksstyrelsen var hos oss och valdes till ordförande på mötet. Efter mötet serverades en tre rätters lunch. När vi ätit klart så höll Mirre en föreläsning som hon kallar våga vinn.

23/3.16,var vi på Jesicas salong På Håret och gick igenom årsmötet. Vi hade telefonmöte med Fredrik om posterna. Jesica tar över sekreterare jobbet efter Tina. Tina blir då suppleant.

17-18/4.16, var Lisbeth och Fredrik på ordförande konferensen. Det var mycket givande, och de var väldigt nöjda med upplägget på konferensen.

16/5.16, var Mirre Dehlin tillbaka i Karlstad och höll en inspirerande långhårs visning. Vi bjöd på snittat och dryck innan visningen. Eventet var kostnadsfritt för alla frisörer, ca: 45 st frisörer deltog.

17/8.16, träffades vi hemma hos Fredrik i Arvika. Vi planerar för lite olika aktiviteter som tex frukostträff och mingelkväll för att försöka locka nya medlemmar och styrelsemedlemmar.

1-2/10.16, var Lisbeth,Fredrik,och Tina på framtidskonferensen i Stockholm. De tyckte att det var positivt med de nya förslagen om regions indelningar.

11/10.16, träffades vi hos Tina på Skoghall. Lisbeth rapporterade från framtidskonferensen. de tyckte att det var positivt med de nya förslagen om regions indelningar.

16/11.16, hade vi ett frukostmöte på hotell Plaza i Karlstad. Där vi bjöd in några utvalda

salonger i Karlstad för att eventuellt locka nya medlemmar och bolla lite ideer om vad vi skulle kunna hitta på för våra medlemmar.

11/1.17, bjöd vi in alla medlemmar till en kostnadsfri föreläsning med mat och dryck där Reine Johansson höll ett föredrag om konsten att sälja med färger. Reine har jobbat många år som säljare och har stor erfarenhet av försäljning, det var en inspirerande kväll till att bli mer lönsamma i vårt dagliga arbete.

17/1.17 var vi hemma hos Lisbeth och planerade inför årsmötet som kommer att hållas på Elite stadshotell i Karlstad den 25/2.17.

Karlstad 18/1.17

sekreterare Jesica Wester